Close

CASE 002

ANIMEDIA

Animedia er i høj grad en case der handlede om kammeratskab. Jeg har været gode venner med Mads, medstifteren af Animedia siden gymnasiet, og Animedia består af to kammerater. De laver webudvikling, SEO og lead generering – du kan tjekke dem ud her. Animedia stod og skulle lancere deres hjemmeside og manglede i den forbindelse et logo design at binde deres hjemmeside op på. 

Jeg begyndte, som jeg altid gør, med at skitsere på papir. I denne ombæring vil jeg spare dig for at se mine forfærdelige tegninger (jeg lover jeg skal nok blive bedre, hvis du vil se mine dårlige tegninger er de her). Når jeg er tilfreds med de koncepter jeg har udvalgt overfører jeg dem så til computeren, hvor jeg viderearbejder, itererer og generelt bare spytter ideer ud. De ideer sender jeg så til Animedia, der vælger i hvilken retning vi skal gå i. Det er her at Animedia bliver til en unik case.

DESIGN TIP!

Husk at logoet ofte er virksomhedens første håndtryk med potentielle kunder! Det er derfor super vigtigt at det siger det virksomheden vil sige. Animedia ønskede at kommunikere en tredeling af focus imellem webudvikling, SEO og lead generation, og et yderligere treenighed imellem klienten, Animedia og Service Modtageren. Det var derfor essentielt at disse treenigheder skinnede igennem i designet.

Om Grafisk Design og Samarbejde

Davis, der er medstifter af Animedia, er uddannet arkitekt og har derved tilegnet sig betydelige mængder af viden omkring design thinking, Adobe Illustrator og generelt bare god smag.

Da jeg havde præsenteret mine design for dem svarede de tilbage med nogle udkast som Davis havde lavet. Det er, vil jeg gå ud fra (let’s be honest, jeg har ikke været i branchen forfærdeligt længe) ret uortodokst at ens klient kommer med deciderede logo udkast. Men det viste sig at være helt genialt, men det kommer jeg snart til.

 

Vi kiggede på designet sammen, jeg kom med foreslag til hvordan vi kunne gøre og gik i gang med at bygge det. Vi arbejdede over Discord, hvor man kan både dele skærm og tale samtidig – viiiiiirkelig rart, da det gør at jeg kan få feedback med det samme, og vi kan komme langt hurtigere igennem den iterative del af design. Nåh. nu skal jeg nok komme til hvorfor det var så genialt.

 

Fordi Davis havde en klar idé om hvordan designet skulle være, men, mente han selv, manglede evnerne til at føre det ud i livet, overtrådte jeg nærmest til rollen som sparringspartner, mere end grafisk designer. Davis fortalte mig hvilken retning han synes designet skulle gå i, og vi kom med argumenter for og imod. “Hvad hvis man gjorde den inderste del mørk, så det virker mere naturligt?” f.eks. Det var helt eminent, og virkelig en fed måde at arbejde på. Vi var i høj grad kammerater, der prøvede at få designet i mål. Mads, der selv er dygtig grafisk, havde også en masse godt feedback, der virkelig skubbede logoet til det bedste det kunne blive. Jeg overvejer tutorial om hvordan vi i sidste ende endte med at bygge designet.

 

At designe logo for Animedia var en fryd, en ære og en virkelig god oplevelse.

 

Kammeratskab, dårlig humor, samarbejde,

magenta, lyseblå, blå.