CASE 004

Warning Systems

En Stor Mundfuld

Imens jeg arbejdede hos SDI mødt jeg Gert Nielsen, der er CEO for Warning Systems. Gert er i øvrigt et utroligt rart og varmt menneske, som jeg har nydt at arbejde sammen. Vi blev introduceret da jeg blev inviteret til at være referent til deres bestyrelsesmøde. Det var i øvrigt mit første møde med profesionelle bestyrelsesmøder, men det gik udmærket, og jeg blev inviteret med igen næste gang. 

Warning Systems er et relativt lille firma, men der er kæmpe udvikling og interesse for deres produkter; de laver sikkerhedssystemer til redningskøretøjer. I forbindelse med denne interesse skulle de køres i stilling til at vise dem selv frem i det bedste lys. Min kollega Kirsten, foreslog så at jeg kunne hjælpe til med at lave alt det grafiske materiale til dette. Det involverede plakater, brochurer, hjemmeside, animationsvideoer – hele molevitten! Det var den på daværende tidspunkt den største opgave jeg nogenside havde påtaget mig. Jeg var spændt, og en lille smule overvældet – Men heldigvis havde vi en gavmild deadline, så vi kunne tage os god tid til det. Jeg satte straks i værk, og lavede mange forskellige slags plakater, som i kan se herunder.

Plakater og Animation

Jeg valgte at fremhæve Warning Systems’ kraftige røde farve da jeg meget af materialet skulle bruges til en stor messe og derfor var målet at blive lagt mærke til. Den røde farve var jo ganske oplagt. Messen fandt sted i London, derfor overvejede jeg at kombinere det ikoniske metro skilt med Warning System’s røde farve og budskab om at man ved hjælp af deres produkt kan komme hurtigere frem. De tre striber – radio bølger – fremgår i næsten alt materialet på den ene eller anden måde. Det var en god måde at skabe et genkendeligt symbol der viste sig at være meget fleksibelt.

 

De ville på messen gerne vise folk præcist hvordan deres forskellige systemer virker, og til ønskede de en Animationsvideo. Jeg har noget erfaring, men dette var en større opgave en jeg hidtil havde mødt. Jeg sprang hovedkulds ud i det og begyndte at konceptudvikle og lave storyboards. Det er i øvrigt meget nyttigt at have taget en mediefags uddannelse, siden jeg der lærte hvordan man strukturerer film og griber det an. Mit narratologiske perspektiv gør at jeg sørger for at der er et narrativt flow og at det giver god mening. Du kan se dem herunder.  

Hjemmesiden

Som jeg nævnte tidligere ønskede de også en opdateret hjemmeside. Den gamle lignede noget fra 90’erne og trængte gevaldigt til et face-lift. Jeg arbejder i WordPress og bruger elementor til at bygge siden op. Når man, som jeg, ikke kan kode mere end lige hurtig ændre de mest basale ting i en CSS fil, er det utroligt fedt at have adgang til en page-builder som netop Elementor. Den gør at du kan komme hurtigt igang med at teste og visualisere din hjemmeside når først du har skitseret den i Photoshop eller Sketch.

Vil du videre?